2011. augusztus 27., szombat

A székely népszokások és a KANÁL "D"






Ártatlan, őzikeszemű hölgy-ismerősöm reklámozta az arckönyvén a tesója esküvőjét és vele együtt a Kanál Dé nevű román bulvár és szennycsatornát.Ha szavazni nem is fogok, gondoltam legalább megnézem mit ajánlott nekem Gabika.Székely esküvő, gondoltam nem lehet olyan szörnyűséges mint a szokásos kanáldés adások nagy többsége. Az első döbbenet a második percben ért. Egy félprimitív surmó bemutató Kézdivásárhely központján vagánykodva hőbörgött végig, büszkén mutogatva két "nu stiu ungureste" hölgyet,akiket szerintem odatettek, a spíl kedvéért, igazolva ezzel is, hogy nem fontos a magyar nyelv tudása a SZÉKELYFÖLDÖN. Második döbbenetes látvány: jól szituált, intelligensnek tűnő család, eladja életük legszebb és legemlékezetesebb napjának pillanatait egy ócska cigán-regáti televízióadónak és egy egész országnak (csámcsogás végett). A székely esküvővel párhuzamosan bemutatott "havasi román" lakodalom nem lepett meg. Kábé arra számítottam amit már ismertem a szokásaikról.Kicsit meglepett, hogy a székely esküvőn nem láttam székely ruhába öltöztetett párokat. Sebaj, ehelyett láttam csillogó kosztümös "bizsniczárokat", zselés fejű egyéneket, stb. De az,hogy hogyan illik a napszemüveg a székely vőlegény ruhájához, ez nem fér a fejembe, akárcsak az sem, hogyan lehet egy fiatal pár esküvőjét feláldozni, a periurbánus román média oltárán. Ekkora orbitális surmóságot rég nem láttam és a tanulság belőle az, hogy bármennyire őzikés szemmel kér valaki, hogy nézzek meg egy ilyen szenny-ömleményt a kanál dén, és szavazzak a testvére esküvőjére, NEM FOGOM MEGTENNI.Hányni egyébtől is lehet, nem kell ahhoz román szennycsatornát nézzek amint a székelység "kulturális értékeit" ecseteli. A végére maradt a slusszpoén. Sok mindent láttam életemben, de karácsonyfának felöltöztetett lovat még nem. Mert az adás végén pár másodpercig mutatták ahogyan a ló be van öltöztetve karácsonyfának valahol egy román faluban. :)))

U.i
A dologban nem az a szomorú, hogy általam értelmesnek hitt emberek piaci surmók módjára eladták a saját esküvőjüket, hanem az, hogy belementek abba, hogy egy egy ilyen kanál dé stílusú szennycsatorna össznépi csámcsogást rendezzen egy pár száz eurós ajánádékért cserébe az életük egyik legfontosabb momentumáról. Egy olyan televíziós társaság, amely "csak ennyit" és "csak így" akarja bemutatni a székelységet és annak "szokásvilágát".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése