2011. november 12., szombat

Egyszerű kérdés... nehéz válasz





Ma reggel igen komoly kérdést szögezett nekem egy "őrtornyos" hölgy. Miután elhadarta a világvégés-égszakadása földindulás a fejemen egy nagy koppanás beszédét rám kérdezett: kiket tartok az emberiség történetének három legfontosabb személyiségének? Első reakcióm egy nagy hüm-hüm volt. Aztán szépen lassan hagytam, hogy a szívem adja meg a választ. Lehet, hogy pár éve elhajtottam volna magamtól azt aki ilyen kérdésekkel buzerál kora hajnalban, most meg rájöttem, hogy ilyen fontos és nagy horderejű kérdést nem szögeztek nekem az utóbbi időben. És a szívem lassan adta is a hölgynek a választ, előre persze leszögeztem, hogy nem fontossági sorrendben csak időrendiség szerint sorolom őket. Jézus... mert lelkem része, életem irányítója és az aki minden értéket és megvilágosodást adott számomra. A fényt, a csodát jelenti nekem és az utat a jövőmbe.A szerető Isten-Embert, aki sokak hiedelme szerint nem bűnösnek, nem elveszettnek és nem feketének látja az embert, értékel és ítél de nem elítél, hanem úgy fogad el és annyira amennyire mi saját magunkat. Ő az aki életünkbe elhozza a csodákat és szintén ő az akinek a példája mentén beteljesedhet az életünk, ha nyitott szívvel járkálunk.Osho... a keleti lélek, a hindu félisten aki gondolataival mosolyt varázsolt életembe, gondolatai végig kísértek keleten és nyugaton, jóban-rosszban egyaránt. Az ő szellemisége vallások és államhatárok fölött álló. Szellemi öröksége adja meg az emberiségnek azt a szikrát ami szebbé, jobbá, boldogabbá és kiegyensúlyozottabbá teszi milliók életét.Jim Morrison... a zene-félisten, a dal mitologikus figurája, aki a dalból költészetet és a költészetből dalt fakasztott. Ő volt az aki előtt majd senki, utána pedig tényleg senki nem esett transzba a zene-költészet hangjára. Hogy ez látszólag depresszió? Nem hinném... inkább azt mondom: az élet másfajta értelmezése.



A hölgy megköszönte a válaszomat, és ez után már nem próbálta megismételni a világvégés-égszakadásos mondanivalóját. Rájött, hogy semmilyen csoportba, kultikus körbe nem fogok beállni. vagy legalábbis sejtett valamit ...

Tovább sétálva elgondolkodtam azon a válaszon amit a szívem adott... rájöttem, hogy a lélek három alapelemét válaszoltam neki: FÉNY, NYUGODTSÁG, DALLAM. Igazából a három nem választható szét egymástól. Fényben van nyugodtság és biztonság, nyugodtságban van fény és fejlődés, dallamban van fény és jókedv. Vagyis hibás választ adtam.... inkább egyben kellett volna mondjam a három nevet. Úgy ahogy az én szívemben ott élnek.



És egész délelött fényt láttam, dőltek a lelkemből a pozitív gondolatok és közben mindent betöltött a zene...

.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése