2011. október 17., hétfő

Romániai magyar ki-kicsoda...




Valamikor a kilencvenes évek végén megjelent az első Romániai Magyar Ki-Kicsoda cimű kiadvány. Akkor, egyetemistaként úgy gondoltam, nekem abba helyem nincs - mivel nem tettem még semmit a magyarságért,közösségemért, kiemelkedő cselekedeteim nem voltak. Ahogy az utólag kiderült, az első kiadványba is kerültek be olyan emberek akik naknak a nekjei voltak, azon túl semmit az égvilágon nem tudtak felmutatni mint közéleti tevékenység, még egy becsületes elméleti liceumot sem. Pár éve ismét nekifogtak adatot gyűjteni, válogatott cigánylegények és cigányleányok gyűjtötték Erdély szerte az adatokat, listázták az embereket, készült a második kiadvány az "magyar elitről". Akkor sem kérdezett meg senki, hogy ki vagyok és mit tettem a közösségem érdekébe, senki nem keresett meg azzal kapcsolatban, hogy esetleg nekem is helyem volna egy ilyen kiadvány hasábjain. Gondoltam, tudják az illetékes szerkesztők, hogy ki odaillő és ki nem. Ahogy kézbevettem a kiadványt elfogott a röhögés. Gyakorlatilag "mindenki" aki számitott, az megtalálható volt a Ki-kicsodában... volt ott RMDSZ tagdijbegyűjtőtől kezdve falusi újságkihordóig és RMDSZ segéd-irodavezetőig mindenki. Csak "pár" egyetemi tanár, közéleti személyiség és komoly külföldi ismertséggel rendelkező értelmiségi ember neve maradt ki a kiadványból.Valóban... hiszen ha végiggondolom, kiket hagytak ki akkor egy szép kis RMDSZ ellenes csoport jön létre. Mert ez a szerkesztők szerint igy van rendjén... aki ellenzi a párt elveit és politikáját, annak nincs helye a "közéleti személyiségek listáján". Pár napja csörög a telefon és kedves fiatal hölgy sűrű elnézések közepette ajánlja fel, hogy csekély kis jelképes összegért bekerülhetek egy KI-KICSODA kiadványba, ahol mindenki megtalálható lesz, aki számit. Magyarán: fizessek és ŐK majd megjelentetik a nevem egy olyan kiadványban, ahol katalogizálták az ERDÉLYI MAGYAR ÉRTELMISÉGET.India jutott eszembe... ahol a hires embereket nem a katalógusokból kell kikeresni, hanem az utcán talál rájuk az ember - meditálnak és ezrek-tizezrek keresik meg őket tanácsért, tanitásaikért és azért akik és amik ők. Illedelmesen megkértem a hölgyet, felejtse el a telefonszámomat és többé ne zaklasson hasonló dolgokkal. Pénzért vagy párttagságért nem akarok felkerülni egyesek ÉRTELMISÉGI LISTÁJÁRA. Olyan listára, amelyet X vagy Y párt pénzén rendelnek meg és terjesztenek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése