2011. május 25., szerda

Afghanistan in my town...

Kezdetben bambán ültem és bámultam a filmet. Mérgelődtem, hogy miért csattogtatják ilyen vadul azt a szegény ajtót a szomszédban. Aztán az N-edik csattanást már nem bírta elviselni a fülem. Kiléptem a teraszra és csodák csodája, a szomszéd nem csattogtatta a szerencsétlen teraszajtót, a takarító vállalat nem dübörögtette a szemetes konténereket, de még a téren dolgozó munkások sem csattogtatták a lapátokat a betontömbökhöz. A hang máshonnan jött. Pár perc alatt meggyőződtem hogy miről is van itt "n.a.g.y.b.a.s.z.ó". Afganisztán feelingje megérkezett kisvárosunkba. Semmivel össze nem téveszthető hang ütötte meg a fülem és ledöbbenten tekintettem a torkolat-hang irányába. Aknavető hangja dübörögte be a fél várost. Ez volt hát a csattogtatás. Büszke és dícsőséges román hadseregünk (így kisbetűvel, mert nagyot nem érdemel) délutáni aknavetős lőgyakorlatot tart székely többségű kisvárosunkban. Ilyen jelenséggel már találkoztam kisebbséget elnyomó hadsereg részéről. Hakkariban a kurd többséget a büszke és győzedelmes török hadsereg azzal regulázza meg, hogy a kurd ünnepek alkalmával kegyetlenül lőnek a város körüli lőtereken, hátha a kurdok megijednek és elköltöznek a városból, hagyva azt szabad prédának a jövevény varjaknak és verebeknek. Valami hasonló történik Afganisztánban is, csak ott az amcsik és a drogdílerek igyekeznek kiűzni az afgán népességet a városokból. De, hogy miért van szükség arra, hogy a román hadsereg fényes nappal egy székely városban aknavetős lőgyakorlatot tartson a békés Európa kellős közepén? Ezt senki nem tudja nekem elmagyarázni. Azon túl, hogy megfélemlítő jellege van az ilyen "hős katonai gyakorlatoknak", talán az a célja, hogy "bátorságot öntsön" román honfitársaink hungarofób rétegeibe. Mert minden normális európai ember etnikumtól függetlenül elhatárolódik az ilyen jellegű akcióktól. A megfélemlítés és a lelki terror ma már nem divat az EU országaiban. Ez balkáni fogás, amit a bizánci közigazgatás hozott be ide és azóta is itt tanyázik. A hatalom fegyveres "ejnyebejnye " akciója. Afganisztán hangulatát házhoz hozta a román hadsereg. AZ ADÓFIZETŐ POLGÁROK PÉNZÉN IJESZTGETIK A SZÉKELYEKET. Akárcsak Afganisztán, csak kicsiben...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése